лого-566-566.png
Depositphotos_51777603_XL-depositphotos-bgremover-02.png

RU

17.07.2014

Восьма річниця трагедії MH-17: повна картина злочину, який Росія і досі не визнає

17 липня 2014 року, через кілька місяців після анексії Криму та вторгнення Росії на Донбас, над окупованою частиною Донецької області було збито пасажирський літак  Boeing 777. Лайнер компанії Malaysia Airlines виконував рейс MH17 з нідерландського Амстердама в малазійську столицю Куала-Лумпур. Як довели численні подальші розслідування, у літак влучила ракета російського зенітного ракетного комплексу Бук. Загинули всі 298 людей, які перебували на борту літака. Це найбільша кількість жертв в історії авіації з усіх випадків збиття цивільних лайнерів. 

 

У спеціальному проєкті НВ нагадує про один з найбільших злочинів Росії за вісім років війни з Україною, який Москва і досі не визнала.

Головні факти про трагедію

Обставини загибелі рейсу

Пасажирський літак Boeing 777 малазійської авіакомпанії Malaysia Airlines 17 липня 2014 року виконував регулярний рейс з Нідерландів у Малайзію. Він вилетів з Амстердама о 12:13 за центральноєвропейським часом і мав сісти в аеропорту міста Куала-Лумпур наступного дня, близько 06:10 18 липня за тихоокеанським часом. При вильоті лайнер був повністю технічно справний. 
 

Фінальної точки призначення рейс MH17 не дістався: зв’язок із бортом було втрачено о 16:20 за Києвом, він зник з радарів після майже трьох годин польоту. На той момент літак перебував на висоті понад 10 тис. метрів над непідконтрольною Україні частиною Донецької області і мав невдовзі перетнути кордон з Росією. Українські диспетчери, які вели лайнер, вже отримали дозвіл російських на передачу рейсу у повітряний простір РФ.
 

Саме о 16:20 перестали працювати “чорні скринькі” літака: реєстратор польотних даних (FDR) та бортовий диктофон у кабіні пілотів (CVR), які згодом було знайдено та ретельно досліджено. За їхніми даними, політ проходив штатно, а в останній момент перед катастрофою самописці зафіксували звуковий сплеск - ймовірно вибух зовні. У цей час літак перебував у точці над селищем Розсипне. Більшість його уламків впали в районі сусіднього села Грабове (обидва населених пункти розташовані у Донецькій області на межі з Луганською поблизу, поблизу міст). Найближчі міста звідси - Торез (нині Чистякове) і Сніжне.
 

Загинули всі 298 осіб, які перебували на борту повітряного судна. Це 15 членів малазійського екіпажу літака та 283 пасажири, з них 80 - неповнолітні діти. На борту Boeing 777 перебувало щонайменше 20 родин по кілька осіб, чимало пасажирів летіли на відпочинок або до родичів. Дві третини пасажирів були громадянами Нідерландів (193 особи), громадянство Малайзії мали 43 людини з усіх осіб на борту, Австралії - 27.

field_image_maxresdefault_38-depositphotos-bgremover-03.png
Знаряддя вбивства: російський Бук

Пізніше слідство встановило, що в літак влучила ракета російського зенітно-ракетного комплексу Бук. Він перебував на озброєнні 53-ї курської зенітної ракетної бригади. 
 

Це формування протиповітряної оборони Збройних сил Росії, яке входить до складу 20-ї загальновійськової армії РФ. Бук був доправлений на територію України в день збиття лайнера і вивезений назад в Росію вже наступної доби - без однієї ракети, як з’ясували у своїх розслідуваннях Bellingcat та Об'єднана слідча група (JIT), куди входять Австралія, Бельгія, Малайзія, Нідерланди і Україна. Екіпаж установки, швидше за все, також був російським.

 

Завдяки численним фото і відеозаписам розслідувачам вдалося встановити повний маршрут транспортування ЗРК Бук з Курської області Росії в Україну через непідконтрольну українським силам ділянку кордону.

Найімовірніше запуск ракети було здійснено поблизу міста Сніжне Донецької області приблизно в 15 км від місця катастрофи. Згодом щонайменше один зі свідків заявив суду, що 17 липня 2014 року бачив Бук у полі під Сніжним, а через короткий час - виліт ракети з цієї ділянки.  Літак був збитий ракетою серії 9М38. Частину ракети, де був розміщений двигун, знайшли на території України і у 2018 році продемонстрували публіці.
 

За даними слідства, найімовірніше ракета влучила в носову частину літака, лівіше та вище від кабіни пілотів. Фактично літак було зруйновано ще до моменту зіткнення із землею. Внаслідок вибухової декомпресії ніс літака розвалився на частини, тоді як центральна і задня частини фюзеляжу ще продовжували падіння з рухом вперед - саме тому уламки і тіла загиблих було розкидано по значній ділянці площею близько 50 кв. км.

© ООО «ВИДАВНИЧІЙ ДІМ «МЕДІА-ДК». Всі права захищені.
E-mail редакції: 
news@nv.ua, відділ реклами: sales@nv.ua

  • Facebook
  • YouTube
  • telegram-1
  • Instagram
  • Twitter